20/8 var det dax för gallstensoperation för min del. Efter en dusch hemma körde min moder mej till Södertälje sjukhus där jag skrevs in och fick ett väldans oschysst ombyte i form av bomullskalsong, skitstrumpor och den sedvanliga allmänt hatade sjukhusrocken. Jag var först på tur så efter ombytet bar det av upp till operationsbordet. Väl där fick jag gosa ner mig i den värsta av britsar med armarna rakt ut som om jag vore Jesus på korset. När jag såg monitorn kom en liten tår i ögat och en tanke flög iväg till Fabian och allting i Lund. Karatenedicin av otroligt proffsiga narkosläkare och medföljande ST. 

Vaknade upp glad i hågen på skämtsamt humör på uppvaket och somnade vidare tills det var dax för förflyttning till avdelning. Låg där och sov gott ett tag innan jag bestämde mej för att inte stanna kvar om jag hade vaket att åka hem och började således kämpa med att kissa ordentligt och tömma blåsan, vara uppe och gå och lära mej hur jag smidigast förflyttar mig med mina 4 op-sår på magen (titthål). Hemgång vid 20-tiden efter en imponerande snabb insats av min fantastiska kropp. 

Fröken Höghus på avdelningen efter en tupplur

Utöver operationen har min syster fyllt 19 och mycket mer än så har inte hänt. Jag väntar ivrigt på att en kär vän ska få träffa sin lilla flicka för första gången utanför magen, en tur till Göteborg hann vi ju också med förstås för att fira barnens farmors 50-års dag och dagen efteråt var vi på Liseberg tillsammans med svåger + familj. 

Nu väntar sjukskrivning för min del innan jag kan ta ut päronledigt och jag får inte lyfta Fabian förrän på tisdag-onsdag, så Tomas har det kärvt. 






Kommentera

Publiceras ej