Vad händer? Just inget speciellt. Bara grym ångest över att göra Ellens första "riktiga" barnkalas till en succé! Jag är ingen planerare. Jag tycker sådant här är sjukt trist och ångestladdat överlag. Ännu mer när man ska göra sig till för andras barn. Varför vet jag inte. 

Vi snackar fiskdamm. Så långt har jag kommit. Dessutom arbetar jag på att få grannen att baka en tårta. Chokladbollar ska göras. Vad mer? Jo nu har jag googlat och kommit fram till att "pennan i pringles-burken" kan vara en bra idé. Och kanske också "knorren på grisen" utöver lite dans-stopp och fri lek. 2h ska jag och sambon underhålla 6små liv. 2h som jag önskar att vi går smärtfritt och nöjda ur! Speciellt Ellen Karlsson. 

Första kalaset med kompisarna. Herreguuuud vad stor hon blir. 4år. 4 fantastiska år med en fantastisk liten dam. Hur kunde hon bli så enastående? Jag ställer mej undrande. 

Utöver flundringarna på kalas så fyller en annan kärring år också i dagarna. Jag. Eftersom Ellen fyller år så tätt inpå brukar vi inte fira mig speciellt. Vi köper en tårta, ibland får jag köpa paket själv om jag vill ha något och ibland lyckas Tomas komma ihåg min B-day. 

Födelsedagen 2010 tvingade gubben mej att gå i trapphuset mest halva dagen upp och ner med 20+ kg övervikt. Inga blommor, inga paket. Bara gå. Och sedan led jag mig igenom lite sex. Ellen hade BF 20101010, dagen innan. Hon kom 20101017 (...). 




Förövrigt har de första julklapparna levererats. 






Kommentera

Publiceras ej