2 kalas är avklarade för fröken Karlsson och nu har vi en 4åring hemma! Barnkalaset var succé skulle jag vilja påstå. Gick bättre än förväntat. Ellen har fått så himla fina saker av alla kompisar och av tjocka släkten så det är inte klokt! 












På födelsedagen startade vi med frukost i sängen för damen och skönsång. Därefter öppnades paket medan vi vuxna fick oss lite i magen. Vidare med kusin Ossian till lekslottet i Tullinge och därefter hem och äta middag innan kalas1 började. 

Lördagen spenderades i slöandets tecken. 

Söndagen blev hetsig inledesvis. Kl.14 kom 5 små damer och kalasade och fick äta tårta, dansa, leka vilt uppe, nere och utomhus. Dessutom lite fiskdamm i badkaret. Alla nöjda och glada vad jag förstått. Ellen blev superledsen när kalaset var uttalat: slut. 


Denna vecka har det däremot varit lite turbulent på förskolan för den ömma modern. Mycket känslor och tankar från min sida. Ellen har varit nedstämd under hösten vid hämtning och många ggr påtalar att hon är ledsen och inte vill vara på förskolan. Pedagogerna säger att allt är bra, men jag upplever inte att Ellen tycker att allt är bra. Så då är det ju inte bra. 

Jag tror att Ellen krisar. Att hennes trauma med Allt som hände när Fabian kom till oss kommer till henne nu. Vingar inre upplevt någon regelrätt kris med henne ännu och det är ju möjligt att hon är extra känslig just nu. Detta känns inte bra hur som helst. Det känns som att mitt hjärta gått sönder på nytt. 

Jag har hört mig för och skickat in en köansökan till en annan förskola, så får vi ta beslut när/om det blir aktuellt.

Idag har jag dessutom fört ett samtal med en av Ellens pedagoger, och jag är än mer övertygad om att Ellen kanske inte är på rätt ställe. Tufft detta. 


1 kommentarer

Cecilia

26 Oct 2014 23:40

Kalaset ser ut att ha blivit lyckat :)!

Kommentera

Publiceras ej