Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle vara gråhårig vid det här laget. Ang att Tomas började jobba i måndags vilket innebär att jag flyger solo med båda barnen i dryga 4 veckor. 

Men hittills, ta i trä, så är dagarna helt fantastiska. Fabian har en rutin och Ellen finner sig tillrätta i området och är sådär lagom sysselsatt. Dagarna är bra. Kvällarna/nätterna är lite tuffare - men då är vi ju 2! Ellen blev tonåring natten till igår, en riktigt jävlig dramaqueen. Telefonförbud löste det hela och nu har vi haft 2 lugna kvällar med henne, och bäst av allt är att hon inte längre tjatar om den utan har hittat annat som är mer stimulerande! Jag är PRO-it och teknik för barn, men Ellen sitter ibland hellre med telefonen än leker med oss och då har det gått för långt tycker jag. Så vi stoppar här. 

Fabian börjar så smått må bättre men hostar fortfarande, jag med. Hans nätter är redigt bökiga och stökiga men kvällar och läggning är klockrena. Vid 23 börjar helvetet. Men men det är väl någon jävla fas eller töntigt språng som de säger eller så är han bara överjävlig nattetid helt enkelt. Känns väldigt betryggande att bo vägg-i-vägg med en sjuksyrra och snart färdigbakad distrikta och BVC-sköterska. Jag tror jag är lite hemligt kär i henne faktiskt. Grannen alltså. 

Imorgon står det chill på schemat. En granne kommer antagligen över och hänger lite så då ansluter säkerligen fler! Så jävla skönt att alla kan umgås! Vi är som en öppen förskola ibland på altanen eller hemma hos någon eller o sandlådan. 
På kvällen tar vi ett dopp i mormors pool med Jessica och Lejon och kanske hinner mormor och morfar hem innan vi drar oss hemåt. Annars får vi tanka lite umgänge på fredag under dagen för på fredag efter att Tomas slutat jobba drar vi mot Göteborrrrrrg. 

2 kommentarer

Cecilia

27 Aug 2014 08:01

Hej granne! :) skoj att se att du bloggar! / Cecilia

Svar: Spännande! Hur hittade du mej?! 😜
Jenny

Cecilia

09 Sep 2014 16:00

Kollar på många bloggar. Så hittade dig på en där du hade kommenterat ett inlägg :) hihi 😊

Kommentera

Publiceras ej